28 Haziran 2012 Perşembe

Başarı Bu Değilde Ne? İyi Tasarımın Kaybettiği An

  İlk modeli Ocak 2007 yılında çıkaran Apple, 5 model ile "akıllı telefon" dünyasında en az ürün ile rakiplerine kıyasla en fazla kar elde eden marka. Bu kadar kısa zaman diliminde önüne geçilemez başarıyı dünyada kaç marka yakalamıştır acaba?








 Sanırım gerçek marka tanımına uyan en iyi örnek Apple diyebilirim.  Bilişim  teknolojisinde  çığır açan, öncülük eden markalar akıllı telefon sektörüne gelince sanırım biraz tökezliyorlar. Şimdilik. Bu değerlendirmeyi bir yılda piyasya sürülen akıllı telefon ededi ile değerlendiriyorum. Biraz incelemek gerekirse:

Samsung. Çok eskilere gitmeden, birkaç yıl öncesi ve günümüz modelerini derlediğim resimi inceleyebilirsiniz.


Nokia



   Genel olarak akıllı telefon tanımı yapmak gerekirse; Cep telefonu ve pda olmanın yanında, faks,email,wap/web browsing gibi temel iletişim yeteneklerini de barindiran smart cihazlarin ortak adı (ekşi sözlük).

 Samsung, Nokia, eskiden Sony' siz Ericsson, LG, Blackberry sayısız örnek vermek mümkün. Eğer konu tasarım olsaydı Nokia' nın ürünleri gerçekten çok etkileyici. Yazmayı planladığım bir sonraki konu Nokia' nın etkileyici tasarım kültürü olacak. Araştırmalarm sürüyor.
 Her tasarım güzel, etkileyici, yıllarca kendini yıpratmayan  çizgilere sahip olabilir ama tasarımın yanında etkileyici olması gereken ürünün kullanım kolaylığı, erişilebilirliği, açıkçası kullanıcısını tatmin edebilmesi... Bunu en iyi yapan Apple.
 Peki tasarım?
 Cevap; Iphone tasarımdan doğmadı.

0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More